0174-404 777 info@vlvk.nl

Opleidingen: 
preventiemedewerker

Volgens artikel 13 van de arbeidsomstandighedenwet ben je als organisatie verplicht om een preventiemedewerker aan te stellen. Maar hoe doe je dit in de praktijk? En wordt je dit zelf of stel je er iemand anders voor aan? Wanneer je eigenaar van een bedrijf bent met minder dan 25 medewerkers in dienst mag je deze taak zelf op je nemen mits je de juiste kennis hebt. VLVK kan je hierbij helpen!

Wij vinden dat iedere preventiemedewerker specifiek voor zijn/haar eigen organisatie moet worden getraind en daarom trainen we voornamelijk op de werkplek. Met een algemene opleiding voldoe je wellicht aan de regelgeving maar het voegt (te) weinig toe aan de veiligheid binnen het bedrijf. En dat botst met onze visie. Wij zien de arbeidsomstandighedenwet niet als een stoffig en noodzakelijk kwaad maar juist als een verrijking voor de veiligheid en efficiëntie binnen je bedrijf – mits goed toegepast. En daar maken wij het verschil!

Door praktijkopdrachten samen op te stellen en uit te voeren komen we stap voor stap tot een goed uitgeruste organisatie van preventieve taken. Desgewenst kan VLVK ook fungeren als sparringpartner voor specifieke knelpunten waarmee de preventiemedewerker te maken kan krijgen.

We helpen je graag met je vraagstukken rondom het aanstellen en opleiden van een preventiemedewerker. Ook wanneer je reeds een preventiemedewerker hebt aangesteld maar onverhoopt toch nog tegen vragen aanloopt adviseren we je graag. Neem gerust contact met ons op – we helpen graag!

Risico Inventarisatie & Evaluatie

Samen over nadenken?

Bij VLVK Advies denken we graag met je mee! Deel hier je vraag en we nemen contact met je op om samen van gedachten te wisselen.

5 + 1 =